sobota, 15 kwietnia 2023

Szyszkówka świerkowa na grzankach

Szyszkówka świerkowa (Strobilurus esculentus), niewielki, smaczny grzyb pojawiający się wczesną wiosną, głównie marzec-czerwiec, rzadziej jesienią (październik-listopad). Średnica kapelusza do 3,5 cm, miąższ o łagodnym smaku, bez zapachu. Pospolity wszędzie tam, gdzie występują świerki, gromadnie, po kilkanaście owocników wokół jednej szyszki. 


Pomimo niewielkich rozmiarów zbiera się go szybko i przyjemnie. 


Zebrane kapelusze szyszkówek z cebulką podsmażyłem na maśle. 


Do tego odrobina przypraw. Przygotowałem grzanki. Wtarłem ząbek czosnku. Na grzanki wyłożyłem podsmażone grzybki. Pyszności. 


Do tego była jeszcze kawa, bo jakiś oklapły byłem ;)

3 komentarze:

  1. Ciekawe, dobra wiadomość :) Dobrze wiedzieć, że i na wiosnę coś do jedzenia znajdzie się w lesie. Mama zbierała wiosną jakieś grzyby. Mój szwagier chociaż leśnik nie uznaje innych poza podgrzybkami i prawdziwkami. Muszę wyskoczyć do lasu i sprawdzić czy w pobliżu świerków coś takiego tu rośnie :). Dziękuję za ciekawy i smakowity opis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo? Wilson bez ogniska. Dalibóg musi co rzeczone "oklapnięcie" znacznym było, skoro kuchenka w sukurs przyszła.
    Szyszkówkę jedynie obserwowałem, nie wpadłem na pomysł sprawdzić jej jadalność. Dzięki za namiar na kolejny dziki pokarm. Trzeba spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, nie lubię ale spieszyłem się i dlatego kuchenka.

    OdpowiedzUsuń